Måndag


Kom fram till stockholm med tåget kl 645 på morgonen.
Hade turen och fick en alldeles egen tre kupe hela natten.
Inte riktigt lika tur som när jag och Carro åkte ner då vi fick en med
egen toa. Men man ska inte klaga så länge man slipper sittvagn! :)

Gick i alla fall på mcdonalds där det blev lite frukost innan vi tog bussen över till ambassaden.
Dock fick inte emmeli gå med in så hon fick snällt åka tillbaka till Hanna och vänta där medans jag
blev fast i över två timmar på ambassaden.( Där jag för övrigt kommit fram till att jag inte gillar andra tjejer. Killar är så mycket bättre att ha o göra med när det kommer till det mesta. Mer hjälpsamma och har inte alls samma bitchiga attityd som alldeles för många tjejer verkar ha...)

Efter ambassadbesöket tog jag bussen tillbaka till centralstationen där jag mötte upp med Emmeli.
Blev en ordentlig promenad under dagen då vi inte riktigt satt stilla på över sex timmar.
Emmeli hade riktig tur o hittade en himla massa fynd.



Dust it tex, gick in på NK och kollade. Där skulle de ha en burk för 185kr.. Men då kom vi på att de finns annonser på fb som säljer två stycken för typ mindre än 200. Så vi sket i det.. Men bara två affärer senare hittar vi det.. Under hundringen! Vilket klipp alltså!
Tror jag ska ta och investera i det också.. Sådär någon dag då jag blir rik igen o kan unna mig sådana där onödiga men fruktansvärt bra att ha saker... Ger sådan bra volym till håret.

Efter all shopping mötte vi upp Emmelis styvsyster Hanna o en arbetskamrat till henne och for iväg på sveavägen där det blev mongolian bbq buffe.. Kan inte göra ntåt annat än älska det.. Mmm.. Och bäst av allt är nog efterrättsbuffen(som är lika stor nästan som mat buffen) med glass o en massa färsk frukt..
Vi rullade nästan tillbaka till tåget efter det!! Men gott vare!



Efter middagen fanns inte så mycket mer tid till nått annat, så vi gick tillbaka till centralen där det blev nattåg tillbaka till vännäs. Även denhäår gången i en egen kupe! Lyx alltså=)
Sov dock som en kratta då min underbara vän Emmeli skrämt upp mig ordentligt(jag som aldrig brukar vara tågrädd) då hon suttit o pratat om urspårningar och krockar med godståg! Så jag låg hela natten o kände efter om de känndes som vi skulle spåra ur. Eller lyssnade efter konstiga ljud som kunde tyda på att vi mötte ett godståg!

Jo knasig kan man bli för värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0