Sitter nu hemma och....

... latar mig framfor tv:n.
Kollar aven igenom lite papper for min greencard ansokan.
Tuuuusen saker som jag maste fylla i, och jag har ingen aning om hur jag ska gora.
Ska fylla i form:
I-485 + G-635A greencard
I-130 + G-325A petition
I-765 employment card
I-131 travel
I-864 affid. if support
Bara I-485 formen och I-130 kostar 1500 dollar
de andra kostar mellan 40 och 300 dollar styck att ansoka om
och over det tillkommer advokatskostnad (for att kolla igenom sa att allt stammer) pa mellan 20-150
dollar styck.... Och alla verkar sta pa kinesiska for jag fattar verkligen ingenting av vad som star i dem.
Men det ar kul med pengar.. Om man hade nagra..
Utover detta behover jag aven ha pass, personbevis, giftemals licens, 8 passfoton (+plus david behover ocksa fixa)
medical examination, papper pa vart jag bott de senaste fem aren och vart jag jobbat, papper pa alla vara gemensamma tillgangar, sa som skatteaterbaringar, lane dokument, forsakringar, bank papper, vara 10 basta bilder tillsammans och kort och sant som vi skickat till varandra under vara tid tillsammans...
ja det ar inte bara en sak..

Blir trott bara jag tanker pa det.
Dock verkar de som vi har haft tur och fatt tag pa en advokat som ar gift med en gammal van till mina foraldrar
sa forhoppningsvis behover det inte bli superdyrt, och forhoppningsvis inte sa komplicerat !
Har i alla fall fixat haret nu ocksa,  blev ratt nojd. Hade hoppats de skulle bli ljusare an vad det blev.
men inte tillrackligt daligt for att inte vara nojd... Far visa en bild senare nar jag tagit en.

Nu middag

Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch vad mkt att ordna. Men du är ju så duktig så det går säkert bra!

2010-08-20 @ 09:48:38
URL: http://duvetemmaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0