Forvirrad









Kan ingen bara komma hit och tala om for mig vad jag ska gora med mitt liv?
Gud vad mycket enklare det skulle vara om det bara kunde saga Poff!
Har ingen aning om vad jag vill jobba med, inga storre intressen eller hobbys som skulle kunna
ge mig minsta aning om vad jag skulle vilja..
Och sedan om de kanske finns nagot litet som jag tanker, ja kanske.. Det skulle jag kanske kunna
tanka mig att jobba med, nej, da ar de antingen as daligt betalt eller varldens langsta utbildningstid.
Sa fragan ar ska jag soka till natt jag verkligen gillar men som ger daligt betalt eller nagot jag tycker ar sadar men som ger battre betalt? Med valbetalt jobb finns det ju mer mojligheter till att leva ett battre liv efter jobbet?
Medan om man inte alls gor sa mkt pengar, inte kunna njuta lika mkt av fritiden? Onskar man kunde hitta en balans...

Nu sitter jag har och funderar over hur jag ska gora med mitt jobb har, jag har en jattebra familj som verkligen ar supersnalla o staller upp. Jag kan ta hur manga lediga dagar som helst nar jag vill ( far dock inte betalt for dem )
jag har bra arbetstider (relativt bra i alla fall ) och hyfsat betalt. MEN, jag ar fruktansvart uttrakad da det ar absoult samma samma sak varenda dag, inga aktiviteter eller nagonting liknanade. Sa dagarna gar fruktansvart langsamt.
Sedan igar fick jag veta av en van en annons ute dar de sokte en nanny for ett par tvillingpojkar pa sex manader, med mindre timmar per vecka men anda mer i lon plus narmare hem.. Tankte aja, kan ju inte skada o svara pa annonsen, de kommer nog anda inte hora av sig tillbaka. Men det gjorde dem och ar nu intresserade av att traffa mig.. Fragan ar, ska jag chansa pa nagot som kanske inte ar lika bra bara for nagra hundra mer i manaden?

Sen, nagot som sedan stallde till det aven lite mer var Amanda, tjejen jag och david bodde med innan vi flyttade till PB. Hon jobbar pa en salong har i del mar och berattade igar att de nu soker en till receptionist till salongen som ska hjalpa henne.. Vilket ju later superroligt och som jag jatte garna skulle vilja gora, men da ar det samre betalt och bara deltid... Sa?? What to do? What to do?

och utover det ska jag masta skaffa mig en utbildning ocksa, for nanny vill val ingen vara resten av livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0